Praktijkbegeleiding

Geeft uw eigen praktijk u ook zo veel (administratieve) kopzorgen...?

Herkent u het? U heeft er als zorgaanbieder, meestal om inhoudelijke redenen, voor gekozen om een eigen praktijk te starten en dat is een hele tijd goed gegaan. De laatste jaren volgen de wijzigingen in wet- en regelgeving elkaar echter in zo’n hoog tempo op dat het voor veel individuele- en groepspraktijken administratief bijna niet meer te doen is om deze wijzigingen goed te vertalen naar de dagelijkse praktijkvoering.

De trends anno ‘nu’

  • Van inhoud naar ondernemerschap: individuele zorgaanbieders worden steeds meer als bedrijf beoordeeld;
  • Zorgfinanciering vindt steeds meer plaats op financiële- in plaats van op functionele criteria (o.a. transitie jeugdpsychiatrie);
  • Beheer en controle vervangen ‘zorgverlening’, met als gevolg toename van administratieve- en regeldruk;
  • Etc. etc….

Shared Service Diensten voor ZGP-ers
Wij zijn, naast een organisatieadvies- en bemiddelingsbureau, ook deskundig in financieel/administratieve dienstverlening voor zorgprofessionals en zelfstandige praktijken. Dat doen we vanuit ons Shared Service Centrum, waar financiële en administratieve zaken voor onze zorgprofessionals worden ‘ontzorgd’ door medewerkers die dit soort werk wel leuk vinden en er ook nog eens goed in zijn!

Doelstelling van onze Shared Service-afdeling is dat we onze diensten met een gelijkwaardige en bij voorkeur hogere kwaliteit willen aanbieden tegen lagere kosten dan wanneer een Zelfstandige Professional of -Praktijk dit individueel organiseert.

Advies, Interim en Outsourcing
Als kennisorganisatie in de psychiatrie en ouderengeneeskunde vinden wij het belangrijk om onze relaties op alle aspecten van de zorgverlening te ondersteunen. Wij kunnen u adviseren over het starten en voeren van een zelfstandige praktijk inclusief het maken van de juiste keuze op het gebied van zorgfinanciering, EPD en andere inrichtingsvraagstukken. Ook kunnen wij tijdelijk operationeel/administratieve deskundigheid aan uw praktijk toevoegen in verband met piekdrukte, ziekte etc., maar u kunt ook overwegen om uw hele zorgverkoop en -administratie aan ons uit te besteden inclusief het creditmanagement (debiteurenbeheer en incasso).

Full-Service
In samenwerking met onze partner Accountantskantoor C.J. van Beek & Co. kunnen wij voor onze zorgprofessionals en zelfstandig gevestigde praktijken de totale financiële administratie overnemen, inclusief het verzorgen van de loonadministratie, het opstellen van het financieel jaarverslag en financieel/fiscaal advies.

Voor meer informatie, zie onze partnerpagina ‘C.J. van Beek & Co.

Neem direct contact met ons op
Bel (035 - 887 9808) of mail (info@locumconsult.nl).
terug naar home
Locum Consult gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close